در کارخانجات و کارگاههای تولیدی یکی از عوامل مهم تولید , اطلاعات آماری در مورد تولید میباشد از جمله :

راندمان تولید ماشین آلات و پرسنل , میزان ضایعات , میزان بهره وری , ظرفیت اسمی و واقعی ماشین آلات و …. .

برای تعیین و مشخص شدن میزان هر یک از این شاخص ها باید به اطلاعاتی دسترسی داشته باشیم که بصورت روزانه از عملکرد واحدهای تولیدی جمع آوری و طبقه بندی میشود .

با وجود این اطلاعات است که میتوان هدفگذاری نمود و مشخص کرد که در راه رسیدن به هدف در چه مسیری هستیم , در مسیر هدفگذاری هستیم یا اینکه انحراف داریم.

و طبق این اطلاعات واصله میتوانیم مسیر تولید را هدایت کنیم.

بعضی واحدهای تولیدی تنها به کار و فشار بر روی عوامل تولید بسنده میکنند و هیچ اعتقادی به جمع آوری آمار ندارند و آنرا کاری بیهوده میدانند, در حالیکه خیلی از مواقع این اشخاص بخیال اینکه با تمام توان کار میکنند ولی در پایان ماه میبینند آن نتیجه که انتظار داشتند برآورد نشده است .

مطمئنا” این اشخاص کلا” با مستندسازی رابطه خوبی ندارند به طور مثال سیستم تعمیرات نگهداری ماشین آلات که یکی از ارکان پیشرفت کار میباشد و حتما” باید گزارش نویسی مستند داشته باشند تا با اقدامات پیشگیرانه شاهد کمترین زمان توقف ماشین آلات باشیم.

با تمام این تفاسیر با نوشتن گزارش عملکرد روزانه شما میتوانید روز به روز عملکرد پرسنل , ماشین آلات , سالنهای تولید و … را مشاهده کنید و در صورت مشاهده انحراف از برنامه نسبت به رفع آن اقدام کنید .البته در این رابطه , واحد کنترل تولید با توجه به رابطه مستقیم با واحد برنامه ریزی میتواند نقش پراهمیتی در کنار واحد برنامه ریزی ایفا کند.

با داشتن این اطلاعات شما میتوانید به پرسنل خود کارنامه هفتگی و ماهانه ارائه دهید و طبق آن پاداش بهره وری و تنبیه در صورت لزوم تعلق گیرد.

در آخر ذکر این نکته را لازم میدانم که در دنیای کنونی وجود اطلاعات و آمار و گزارش های واصله از این اطلاعات هم به بهبود عملکرد نیروی کار, هم به افزایش زمان استفاده از ماشین آلات کمک میکند.

گروه مشاورین صنعتی آریانا با پشتوانه تجربیات عملی و دانش آکادمیک آماده همکاری با شرکتها و کارخانجات و کارگاههای تولیدی , در جهت رسیدن به این هدف مهم میباشد .

( مشاوره برنامه ریزی و کنترل تولید , مشاوره کاهش ضایعات , مشاوره افزایش بهره وری , مشاوره صنعتی , مشاوره کاهش هزینه های تولید , مشاوره پرسنلی , مشاوره تولید و .. )

کارشناسان ما منتظر تماس شما هستند .

از مشاوره رایگان جلسه اول ما استفاده نمایید.

gmsariyana.com

moshaverehsanati.ir

🔹با ما همراه باشید در:
🌐گروه مشاورین صنعتی آریانا

02166044098 _ 02166043505

واتساپ
09300899160
کانال تلگرام
 https://t.me/moshaverehsanati
اینستاگرام :
https://www.instagram.com/moshaverehsanati/
سایت :
https://moshaverehsanati.ir

2 دیدگاه برای “ضرورت گزارش نویسی درتولید”

  1. محمد

    بسیارعالی مفید بود بخصوص این مورد مطلب که باید کارنامه هفتگی و ماهانه ارائه شود و طبق آن پاداش بهره وری و تنبیه در صورت لزوم تعلق گیرد

    1. با سلام
      از اظهار توجه و بیان دیدگاه خود در مورد این مطلب ممنون هستم .
      باتشکر

پیام بگذارید